acropol.blogg.se

Welcome... För alla er som gillade vad jag skrev i Acro says och fortfarande vill höra mina tankar om livet. Här kommer en del av de numren publiceras igen innan jag börjar skriva nytt. Enjoy!

Strejken är över nu!

Publicerad 2013-05-22 22:20:11 i Stallet.se,

Publicerat 121017
 
Det är över nu. Japp. Nu är det nog. Nu har vi i Crew strejkat klart och vi har fått en ny support. Ni har varit irriterade, nu kan ni vara glada. Vi har varit frusterade, nu kan vi vara nöjda. Nu får du som medlem ta över stafettpinnen.

Vi har nått fram med budskapet "Vi behöver en support för att kunna fortsätta" och vi har fått respons. Imorgon börjar en ny support jobba på sidan och vi hoppas att hen så snart som möjligt hinner ifatt med alla de tusentals ärenden som samlats på hög sedan förra supporten sades upp.

Vi måste ha tålamod och komma ihåg att vår nya support inte har kunnat göra något mer än hen har gjort, att det inte är hens fel. Det kommer fortfarande ta lite tid innan du får svar på ditt ärende.
 
Vi i crew då?
 
Crew då? Jo, vi är tillbaka och jobbar och gör vårt bästa för att nu underlätta för supporten och för er medlemmar. Vi har alltid velat sidans bästa och nu är det bäst att jobba på som vanligt.

Det har varit en del medlemmar som har klagat på oss i Crew under strejken och har sagt att vi borde få "sparken" men varken nya supporten eller Egmont Kärnan har antytt något i denna riktning. Just nu är det inte heller aktuellt med att ta in nya medlemmar i gänget, det är helt enkelt viktigare att se till att nya supporten finner sig till rätta och får hjälp så att alla ni som mejlat support får svar och hjälp.
 
 
Du som medlem då?
 
Ni då? Ska ni glömma? Ska ni glömma allt besvär som varit? Ska ni glömma hur ni mejlade ut i cyberrymden utan att få något svar? Ska ni arkivera alla de mejl och telefonsamtal som ni skickade och ringde till Egmont?

NEJ!
Jag förespråkar "forgive but not forget" i detta fallet.

Vi förlåter, vi är glada men vi glömmer inte. För även om sidan nu återigen kan börja fungera såsom den gjorde i maj, innan support blev uppsagd så är Stallet.se en sida som inte uppdaterats på evigheter. Det finns buggar på sidan som gör att allt inte fungerar som det ska och så att personer fuskar. Det är texter som är gamla, utdaterade och som inte längre gäller och det är funktioner som spelat ut sin roll helt.
 
 
Hur tränar man en sida?
 
 
På internet är en sida som inte uppdateras en sida som dör. Internetsidor är som bilar, som människor och som tävlingshästar. De måste skötas om, matas och tränas för att fortsätta vara så bra som de kan vara.

Achatina gjorde en jämförelse just med en tävlingshäst och där beskrev hon det som att sidägarna behövde ta hand om sin häst på många olika sätt för att tävlingshästen skulle nå framgång. Att vi nu har fått en support kan man se som att vi har fått en skötare. Vi har någon som matar sidan och borstar på den så den mår bra och det är ju alltid positivt. Men vi har i nuläget ingen tränare, vi har ingen som övar med hästen, utvecklar den och får den att bli bättre och bättre. Vår tävlingshäst är mest ute och skrittar med sin skötare medan de andra konkurrenterna har de mest ambitiösa träningsprogram. Tror du på allvar att vår tävlingshäst kommer kunna hålla jämna steg med konkurrenterna i längden?

Det tror inte jag.

Jag som crew är nöjd. Jag har fått mitt stöd, jag har fått min support. 

Jag som medlem väntar fortfarande. Jag tänker att jag kan ge Egmont en tid nu, en tid att hämta andan och fundera på saken innan jag återigen kanske måste göra min röst hörd. Kanske kommer de börja uppdatera sidan om ett tag men om detta inte sker innan... Ja, kanske innan jul så är jag redo att berätta vad jag behöver för att ha kul på stallet.se igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela