acropol.blogg.se

Welcome... För alla er som gillade vad jag skrev i Acro says och fortfarande vill höra mina tankar om livet. Här kommer en del av de numren publiceras igen innan jag börjar skriva nytt. Enjoy!

Stallet.se, utan kapten

Publicerad 2013-05-22 22:07:34 i Stallet.se,

Publicerat 120902
 
Jag förstår att det är oroligt på sidan. Jag förstår varför många undrar vad som händer och vem som gör vad. Jag förstår irritationen över buggar som aldrig fixas, tekniska fel av och till och support som aldrig svarar. 

Det finns ett enkelt svar till varför inget förändras: Det finns ingen där. 

Jag har jobbat som Crew på stallet.se och Minstall.no i 5 år nu och jag har alltid jobbat under en support. Oavsett om personen har hetat Beate, Stine eller Sussie så har det ändå funnits någon som jag har kunnat vända mig till när jag varit osäker på något och som har tagit ansvar för mig och vad jag gör. Det finns det inte längre.

Sussie har slutat för över en månad sedan och i över en månad har jag och vi andra i Crew fått klara oss själva. I alla fall där vi tidigare rapporterat om fusk och missbruk till Sussie och fått hjälp av henne för att lösa det står vi nu själva. 

Jag står här med en hemsida i mina händer där jag bara kan se hälften av allt som försiggår. Förstår du hur läskigt det är? 

Föreställ dig att du är ute med en förskola eller så. Ett tjugotal barn som är sådär 4-5 år. Du är praoelev. Helt plötsligt stoppar förskolelärarna en ungen i din hand och meddelar att de sticker hem för dagen, gör bäst du kan själv med barnen och ha så kul... Så är det. Inte för att ni är småbarn men situationen är liknande. Jag kan inte ta samma ansvar som support gjorde, ändå lämnas hela sidans öde åt mig och de andra i crew. 

Jag känner mig övergiven och försatt i en nästan omöjlig situation där du, som medlem kräver svar av mig och Egmont, som ägare av sidan, kräver att jag inte ska säga något. Nu har dock ett beslut tagits: Jag tänker inte vara tyst. Jag tänker inte bli utnyttjad.

Jag känner mig utnyttjad. Egmont bryr sig inte ett skvatt om mig och tiden och arbetet jag lägger ner här. Egmont bryr sig inte heller om dig, som medlem. Egmont bryr sig bara om en sak: Dina pengar.

Nu har vi kommit så långt i diskussionen att det är dags att komma med lösningar, snarare än gnäll och tandagnisslan.
 
Stallet.se: Ett skepp utan kapten!
Men det är ändå ingen som bryr sig...
 
 
För även om jag är arg och besviken på Egmont så tror jag på Stallet.se. Jag tror på er medlemmar och jag tror att ni är värda att kämpa för och att ni kommer kämpa själva också. Vi är små var för sig men tillsammans är vi många! Vi är tusentals ungdomar som håller den här sidan levande och utan oss finns det inga pengar. De måste lyssna.

Hur ska vi göra?
Jag tänker att vi som medlemmar måste göra Egmont medvetna om att vi finns. Därför ber jag dig att göra din röst hörd genom att gå in på www.egmontkarnan.se och klicka på kontakt där. Skicka därefter dina synpunkter till dem dit.

Hur och vad ska vi skriva?
Nej. det fungerar inte att kasta skit på dem. Det går inte att skrika och svära och säga att de är dåliga. Inte konstruktivt. Berätta istället utifrån ditt perspektiv vad Stallet.se ger dig och betyder för dig. Berätta vad du behöver. Använd dig av ord för att uttrycka hur du känner, inte vad de inte gjort.

"Hej! Jag tycker att Stallet.se är den roligaste sajten på internet och jag har upplevt mycket bra saker där. För mig är det ett forum där jag får möta unga och får höra hur de tycker och tänker. För att det ska fortsätta vara såhär behöver jag veta att någon sköter om sidan. Min upplevelse blir mycket sämre när det hela tiden buggar och är tekniska fel. Dessutom känner jag att det är otryggt eftersom det är alldeles för lätt att fuska och det förstör stämningen. För att jag ska fortsätta ha roligt här behöver ni ta hand om sidan...."

Något liknande skulle jag skriva. Skriv ett meddelande idag. Skriv ett till i övermorgon och i nästa vecka och ett till! Vi ska bli hörda!

Det är även Egmont som är ansvarig för support och får ni inget svar i support så tveka inte i att höra av er via deras egen hemsida och anmäl saker där istället. De valde att köpa sidan och därmed måste de ta sitt ansvar. 

Om inte vi som medlemmar gör något nu så ser jag bara ett scenario och det är att Stallet.se inom ett år är nedlagt och det vill jag inte! Så vad väntar du på? Rädda sidan! Gör din röst hörd!

Många bäckar små!
/Acro

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela