acropol.blogg.se

Welcome... För alla er som gillade vad jag skrev i Acro says och fortfarande vill höra mina tankar om livet. Här kommer en del av de numren publiceras igen innan jag börjar skriva nytt. Enjoy!

Sanningen bakom hatet...

Publicerad 2013-05-22 21:58:06 i Allmänt, Stallet.se,

Det är lätt att välja den enkla vägen. Vi gör så. Det är enkelt att bara acceptera ena sidans historia och inte tänka mer på vad som faktiskt skett. Är det du har fått höra relevant eller ens sant?

Ibland, i sällsynta fall, är det sant. Ibland handlar vi i Crew ogenomtänkt eller olämpligt. Men oftast så är det så att medlemmen innerst inne vet att den har gjort det den blir bestraffad för men inte vill ta ansvaret själv. Det är så mycket lättare att skylla på alla andra. Det är busschaufförens fel att du missade bussen, det är inte alls så att du kom springande i sista minuten. Det är lärarens fel att du misslyckades på provet, det är inte alls så att du satt på fejan på lektionerna. Det är mammas fel att dina träningsbyxor är borta, det är inte alls så att du lämnade dem i en hög på golvet och att din mamma städade bort dem då...

Det är crews fel...


Exempel 1

Okej. Nu har vi kommit så långt att jag tänker ge er lite exempel. Det är autentiska exempel, det är stall som själva har skrivit detta efter att de brutit mot en regel och blivit bestraffade för det. Jag minns inte längre vilka stallen var, jag hämtade mina exempel för flera månader sen och vem det är är inte viktigt. Känner du igen dig eller vet vem det är, bry dig inte om att berätta det. Jag är inte intresserad av personen, jag är intresserad av fenomenet. Vi behöver inte veta ett namn för att förstå. Och... Jag är inte arg på något sätt.

Nå... Först har vi ett stall som hade laddat upp bilder i sitt Fotogalleri. Det var söta djurbilder som stallet hade till salu. En eller annan hade redan lagt ett bud. Det i sig är ju inte så speciellt märkvärdigt men något fick mig att stanna till i stallet. Jag sökte på bilderna och hittade hemsidan de kom ifrån. Därefter frågade jag stallet om den hade fått tillstånd av bildägaren(fotografen) att använda bilderna. 

Här blev det tricky... Stallet hade nämligen mejlat men det hade den gjort samma dag och den hade ännu inte fått något svar. Men UNDER TIDEN som den väntade på svar om den fick eller inte fick använda bilderna så använde stallet dem ändå. Nu förstår ni väl själva att det inte är ett okej sätt att göra. Du tar ju inte och cyklar iväg med någon annans cykel medan du väntar på svar om den vill sälja den till dig eller ej. Det är ju uppenbart att man väntar.

Detta är också vad jag förklarade till stallet. De bilder den hade ladda upp var tvungna att raderas till den fått ett otvetydigt "JA!" på att bilderna fick användas. Ja, jag fick hota med min ställning som crew för att stallet skulle skärpa sig och faktiskt radera bilderna.

Jag var ändå ganska nöjd sen. Jag tyckte att även om vi inte var såta vänner så var det ändå ett neutralt samtal, vi hade löst konflikten i samförstånd... Men...
 
"Pallar inte allt hat jag fått. Jag har ansökt om tillstånd till fotografen men det tar inte en jävel hänsyn till. Så fort jag tjänat ihop till GM:et hos XXX så tas hela skiten bort.
Grattis, ni bröt ner mig. Igen."

Detta dök upp på stallets press plus ett Tjat om att Crew krossade hennes drömmar... 

Om det var en smula överdrivet och oförtjänt att skylla på oss? Döm själva...
 
Exempel 2
Nästa fall skedde ungefär samtidigt. Även detta handlade om bilder. Denna gången dock om Fototävlingen. Ni kan (förhoppningsvis) reglerna dit? Det är rätt specifika krav om vad bilderna får föreställa och hur mycket de får vara redigerade men framför allt den absoluta regeln DU MÅSTE HA FOTAT SJÄLV. Ska jag säga det igen? DU måste ha tryckt ner knappen på kamera! Du ska ha varit vid situationen och fotat den. PUNKT. 

Egentligen en ganska enkel regel att följa men en regel som vi ständigt måste påminna folk om. 

Nåväl, till saken. Jag finner ett stall som deltar med en bild i fototävlingen. Bilden föreställer henne på hennes häst. Det är suspekt. När jag sedan frågar så svarar stallet att det är mamman som har fotat bilden. Det är ju kristallklart. Bilden är inte egenfotad och ska därmed inte delta i fototävlingen. Jag förklarar tävlingens regler för medlemmen och tar bort bilden från tävlingen. Piece of cake!

Jaaa.... Och sen kommer tjaten. "Vissa crew borde inte få vara kvar." och "De förstör allt" eller något liknande. Jag har inte kvar dem. Såklart blir jag lite upprörd och tittar efter vad det egentligen är som sker i stallet. Det är några som har skrivit några HB-inlägg till personen och undrar vad som skett eller säger att de också håller med om crews inkompetens.

Vad svarar stallet? Berättar stallet att hon hade med en tillståndsbild i EF-tävlingen och det är därför hon är arg? Nejnejnej... Allt annat utom det.

"De nollar en i utställningar, är otrevliga själva och raderar stall hit och dit. Finns två - tre vettiga crews"

"Ja + nollad på utställningar två gånger med katterna, skojstigt. Och ställde ut XXX för en vecka sen, 23 p med 23 röser. makes sence" 

"Jag har en otrevlig attityd, använder så himla mycket svordommar (som inte crew medlemmarna gör lol) och lite sånt smått och gott."

Så hon är arg för att hon blev bestraffade för att hon bröt mot reglerna i en sorts tävling och smutskastar sedan crewmedlemmarna med helt andra saker och händelser. Var är logiken i detta?

Nästa gång någon skickar ett argt tjat om Crew så tänk lite. Den personen kommer aldrig säga: "Ja, jo, jag är egentligen mest är på mig själv eftersom jag faktiskt var rätt taskig mot en annan medlem i gnägg." eller "Jag är pissförbannad för att crew raderade bilden jag stulit från en annan medlem!" 

Tänk själv.

/Kritiska Acro

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela