acropol.blogg.se

Welcome... För alla er som gillade vad jag skrev i Acro says och fortfarande vill höra mina tankar om livet. Här kommer en del av de numren publiceras igen innan jag börjar skriva nytt. Enjoy!

När Crew slutar jobba...

Publicerad 2013-05-22 22:32:27 i Stallet.se,

Yes... Har ni sett fram emot detta nummer? Har ni hoppats på nyheter som berättat att Crew kommer fortsätta jobba? Att allt har ordnat sig? Nej, inget är bättre, snarare sämre. Det har också kommit en del tankar och förslag till bland annat mig och dem kommer jag ta upp. Missa inte sätten att kontakta Egmont! Enjoy!
 
Var är Support?
 
Support... Ja, vi har fått höra från support själv att hen ännu inte fått någon lön från Egmont trots att den arbetat sedan slutet av oktober. Vad ska man säga om det mer än att det är skandalöst? Hur kan ett stort företag göra så mot en enskild människa? Den senaste tiden har support också varit sjukskriven och har inte jobbat på sidan.
 
Info på sidan
Infon på sidan stämmer inte. Om ni tittar under hjälp så hittar ni en adress som man kan skicka brev till. Det stämmer inte. Breven går bara till Sussie, vår f.d. support. Yeah... Bra jobbat där. Det finns ingenstans på sidan att det är Egmont som äger Stallet.se. Endast om du vill annonsera (dvs. Egmont kommer tjäna pengar på dig) så hamnar du hos Egmonts egna hemsida. Braaaaa...
 
Ge bort Crewstall
Jag har även fått ett gäng förslag om att vi i crew ska ge bort våra stall eller ta in delägare. Till det har jag en handfull motargument.
1, Det viktigaste argumentet är att det är helt kontraproduktivt. Varför ska jag lämpa över slavarbetet på någon annan så att Egmont ska fortsätta tjäna pengar? Om vi bara fortsätter att skicka runt crewstallen mellan de medlemmar som just nu känner för att "rädda" stallet.se och vara "snäll" mot alla stackars medlemmar så kommer Egmont ALDRIG behöva göra något för att förändra situationen. Att ge stallet vidare vore oansvarigt av mig.
2, Okej... En delägare får inte tillgång till crewfunktionerna, det är alltså så att vi måste ge våra lösenord till andra medlemmar om de ska kunna göra crewjobbet.
3, Hur ska de medlemmarna väljas? För att bli crew brukar support spåra ens Ip-adress bakåt, se vilka stall man haft, vad man gjort tidigare och vem man är. Det kan inte ske nu. "Men välj någon ni litar på!" Jaa... Fast det är i princip ingen annan utanför crew som jag litar på. Några få.
4, Okej... Låt oss säga att vi har någon vi litar på: Vem ska lära upp människan? Det är ett komplext uppdrag, många gånger är det avvägningar som måste göras. "Okej... Den var otrevlig mot en medlem men efter tillsägelse så bad den faktiskt om ursäkt och tog tillbaka. Ska den spärras?" Då är det bra att vi är ett gäng som har lång erfarenhet av jobbet som kan diskutera.
5, Om personen inte är att lita på, vem skyller du på då? Vem skyller du på när personen går bananas och raderar ditt stall?
6, Men... Tänk själv. Ge bort mitt stall. Vem kommer kunna VARA Acro såsom jag är? Hur kan du förvänta dig att jag ger bort det stall som jag format så totalt efter min person? In här kommer ingen. Hellre raderar jag.
 
Om sidan läggs ner?
Men! Tänk om Egmont lägger ner Stallet.se istället för att göra om det?

Ja, såklart risken finns. Jag är beredd att ta den risken. De ska INTE ha en ungdoms- och barnsida om de uppför sig på det här sättet. Jag skulle aldrig släppa in min lilla 8-åriga kusin i den här gemenskapen såsom läget ser ut nu. Hur kan någon förälder acceptera att deras barn är på en ungdomssida helt utan kontroll? Är du yngre, be dina föräldrar att agera, att bli arga föräldrar och se om inte de kan skälla ut Egmont efter noterna.
 
Om inget händer så... Överge sidan. Det fanns en tid innan Stallet.se, fastän vi knappt minns den längre, och det kommer finnas en tid efter stallet.se också. När den tiden kommer vet vi inte, kanske läggs sidan ner, kanske håller den många år framöver. Allt beror på vilka beslut Egmont tar.
 
 
När jobbar Crew igen?
Det har också kommit frågor om vad som skulle krävas för att Crew skulle börja jobba igen. Det är mycket med enkelt. Det är egentligen inga nyheter. Vi har lite krav: 
1, Support ska få skälig arbetstid för att ha tid åt ALLA stall-sidor som Egmont äger. Alltså ALLA. Annars borde de lägga ner de sidor de inte har råd/lust att ha support på. 
2, Kommunicera med oss. Vi finns här, lätt tillgängliga och jag tror inte det finns någon som har bättre kolla på hemsidan, vad som händer här och hur den mår än vi som är aktiva i crew. Vi vill vara med och tänka, vi har bra idéer, visa att att de värdesätts! 
3, Nya medlemmar! GÖR REKLAM!
4, Sidans skick. Den måste uppdateras! Det var flera år sedan någon förbättring skedde! Buggar måste fixas och/eller nya funktioner måste till innan vi kan tänka oss att arbeta här igen.
 
 
Ta in nya i crew!
Nya i crew? Alltså... För det första. Ingen vet vem som har lösenordet till mejlen där alla crewansökningar går. Ingen har kollat den någonsin. För det andra, som jag nämnde tidigare: Vem ska välja ut vilka som blir crew och kolla upp dem? Varken support eller crew jobbar på sidan. Och den enda som kan lägga till nya crewmedlemmar är support. Rätt kört.
 
 
Är ni verkligen förvånade?
Något som förvånar oss i Crew är att så många har blivit så förvånade. Jag menar... Har ni inte sett tecknen? Har ni inte känt på er att det gick åt det här hållet? Har ni sett något tecken på att det skulle bli bättre? Fler och fler slutade, fler och fler som klagade och tröttnade. Märkte ni inte att support knappt fanns? Att frustrationen växte? märkte ni inte att buggarna inte fixades?
 
 
Kontakt
Nu har jag gjort ett sista försök. De har mitt namn och telefonnummer, de har min mejladress. De kan kontakta mig när de vill, om de vill. Sannolikheten att det sker är dock liten.

Var du kan vända dig? Tja... Finns flera vägar att gå. Du kan mejla och ringa till Egmontkarnan.se, du kan mejla till [email protected], du kan kontakta @Egmontdk på Twitter, du kan också få tag på mejladressen till den nya personen genom att mejla Olof som jobbade med Stallet.se, i autosvaret där finns en ny adress. Hans adress? googla på Olof och Egmont. :)
 
Medlemsstrejk eller ej?
Medlemsstrejkens vara eller icke vara... Ja, jag vet inte. Det kan funka, om Egmont vet vad ni gör och varför ni gör det. De måste ju få veta att ni inte loggar in för att de misskött sidan, annars tror de ju att ni bara har slutat. Om de har fått det klart för sig... Tja? Vem vet? Det kanske ger effekt. Det kan ju också leda till att sidan läggs ner. Men oavsett så måste ju något hända. Kanske är inte en nedläggning det värsta som kan ske?


Det värsta som kan ske är enligt mig att inget händer. Att ni fortsätter köpa GM till en undermålig, buggig och otrygg sida, att Crew fortsätter slava för frånvarande sidägare och att support aldrig får någon lön... Gråt inte om sidan läggs ner, gråt för att den har fått förfalla såpass mycket som den har gjort.

/Acro
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela