acropol.blogg.se

Welcome... För alla er som gillade vad jag skrev i Acro says och fortfarande vill höra mina tankar om livet. Här kommer en del av de numren publiceras igen innan jag börjar skriva nytt. Enjoy!

Mejla Egmont om buggarna igen!!

Publicerad 2013-05-22 22:21:00 i Stallet.se,

Publicerat 121222
 
S.s kommer aldrig uppdateras!
(...om inte vi får Egmont att tänka om!)
 
Hej hopp! Är ni redo? Det är nämligen dags att reagera igen. Det har gått mer än två månader sedan Crew strejkade för att få en ny support och ni började mejla Egmont. Vi lyckades, till viss del. En support anställdes. Men jag är ändå inte nöjd, det har inte skett de förbättringarna jag och fler med mig har hoppats på.

Låt mig ta sakerna i tur och ordning:

Egmont kärnan är den svenska delen av företaget Egmont. Det är Egmont som äger Stallet.se och de andra, utländska sidorna. 2007 köpte de 60% av sidorna och några år senare köpte de hela sidan. Tidigare ägde Hasse och Petter sidorna men när de blev helt uppköpta så slutade de i princip som ansvariga för sidan. Killarna fortsatte med andra projekt och lämnade sidan i Egmont Kärnans famn.

Som ni förstår fungerar det därmed inte att fråga varför Hasse och Petter inte gör något. Det är Egmont som är ansvariga nu.

Supporten som anställdes började jobba men ännu är inte det administrativa och formella pappersarbetet avklarat. Därmed har support inte börjat jobba fullt ut ännu. Det är inte okej att låta någon jobba så länge utan ett formellt avtal.

I september i år gick Crew ut i strejk för att få er som medlemmar att agera och mejla till Egmont och få Egmont att reagera och anställa en support. Det tog 3 veckor av strejk och hundratals mejl från er som medlemmar och så sa Egmont "Okej! Vi anställer en nu!" De uppfyllde det löftet till hälften i alla fall.

Men har du märkt någon skillnad? Inte speciellt stor va?

Egmont är ansvariga för driften av sidan och det är en sida full av fel och buggar. Det är Fotogalleriet, tidningsfunktionen, hopptävlingar och annat som krånglar. Vi har en utställning som 85% anser är orättvis (Källa: min stallfråga) och ett minskande medlemsantal. Förutom svenska sidan är den finska sidan i princip den enda som har någon aktivitet kvar. Norska, danska, engelska och tyska är allt mer stilla. Vad gör Egmont? Ingenting.
Den 10 december skickade jag ett 11-sidor långt dokument till Egmont där jag samlat alla buggar och fel på sidan jag och ett gäng andra medlemmar kunde komma på. 11 sidor med fel. Jag är redo att bli bitter över det hela men jag försöker låta bli.

Ett ljus i tunneln är ändå att Egmont, efter 3 månader, tog bort SP-kampen! En (eller flera) person(er) har systematiskt utnyttjat funktionen för att fuska sig till SP i många månader. I mitten av september meddelade vi i Crew Egmont att vi inte längre tänkte försöka radera alla de hundratals stall som skapades för att fuska fram SP. Den 17 september fick vi beskedet att SP-kampen skulle tas bort.

Jag vill vara rättvis. Det är inte lätt för den stackare som helt plötsligt fick hela Stallet.se på sitt bord. Stackarn vet inte vad det handlar om, förstår inte vad GM är och har ingen aning om hur stallpengar fungerar och vilka som vinner utställningen. Det måste vi berätta för hen.

Jag förstår också att Egmont måste tjäna pengar men sättet de gör det här på... De kastar pengarna i sjön. Sidan köptes in när den var som störst och nu går det bara utför. De håller på att sänka en sida som förut var värd miljoner! För att vinna något, för att tjäna något, måste man satsa. 

Ni vet hur läget ser ut nu. Är det okej för dig så kan du sluta läsa här och nu. Känner du att det här är fel, att du vill se en förändring, en förbättring så säg det då! Support är maktlös men Egmont kan göra något! Skriv ett nytt mejl och berätta vad du tror sidan behöver! Låt det inte gå längre. Berätta hur funktionerna skulle behöva förbättras. Berätta vad du har för idéer för att utveckla sidan!

Adressen är: www.egmontkarnan.se ---> kontakta oss ---> kontaktformulär

Mitt meddelande till Egmont blir: Satsa på oss!

/RevolutionsAcro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela