acropol.blogg.se

Welcome... För alla er som gillade vad jag skrev i Acro says och fortfarande vill höra mina tankar om livet. Här kommer en del av de numren publiceras igen innan jag börjar skriva nytt. Enjoy!

Dina handlingar = ditt ansvar

Publicerad 2013-05-04 22:31:09 i Allmänt, Stallet.se,

När du läser det här pågår crewstrejken. Det är tråkigt. Det är inte kul att inte hjälpa till men det är ännu tråkigare att möta den behandling som flera i crew har mött från vissa medlemmar.

"Det är fegt! Det är era att ansvar! Ni ska tåla sådant!" Släng dig i väggen säger jag. Jag har varit crew i 6 år. Maria på Sole i sju år. Ingen har varit med i mindre än 2 år. Ja, vi ska tåla klagomål och tjat och det har vi gjort. De flesta av oss i över ett halvt decenium. Men jag kan inte sluta vara mänsklig och jag får säga ifrån när det blir för mycket. Vi säger ifrån nu.

Det är som om vissa medlemmar tror att medlemsavtalet och svensk lag gör ett undantag för crewmedlemmar. Då är det helt okej att kalla dem dumma i huvudet, idioter, otrevliga, lata, elaka och puckade. Jag menar, de är ju crew, inte medlemmar...

"Ni har ju valt det frivilligt!" Ja, as in: Jag jobbar gratis. Tänk efter själv: Verkar det logiskt att behandla de som jobbar frivilligt som skit? De får ju inget för det. 

Ja, jag valde att ställa upp som crew av egen fri vilja, men inte var det för att jag såg fram emot att ta skit. Nej, det var något annat som drev mig: vänskapen och förståelsen mellan medlemmarna, att sitta där, som en skugga i chatten och se hur ni, ungdomarna, knyter vänskapsband och utbyter idéer. Det är därför jag gör det. Inte för att jag är en idiot och för att jag är lat och otrevlig. Då skulle det vara enklare att bara trolla i gnägg än att vara crew.

Och vad är det här om att det är mitt ansvar att hålla koll på sidan? Är jag din mamma? Är jag Egmont kärnans mamma? Är du inte en självständig person som är mogen nog att följa gemensamma regler och uppträda civiliserat?
 
Måste jag kolla att du har tvättat dig bakom öronen. Jag måste säga att jag blir förvånad när ni blir arg på mig över vad andra gör. Ni blir arg på mig därför att jag inte tänker städa upp efter er. De av er som klagar på att crew nu går ut i strejk, är ni också de personer som gnäller på sina föräldrar för att föräldrarna inte har plockat bort er disk också? 

Vad tror vi att detta kommer leda till? Jag vet inte. jag har ingen aning. Men jag vet att vi inte skulle orkat fortsätta som det var. Vi kunde ha valt att bara lägga ner och låta er vara men vi vill inte överge er. Vi tror på sidan och på er och hoppas på en förändring, en förbättring.

Att crew går ut i strejk innebär inte heller att du kan agera hur som helst utan att råka ut för några konsekvenser. Jag vill uppmana folk att tipsa crew om det är något speciellt stall som uppför sig väldigt illa under veckan så kommer det att tas upp efter strejkens slut. Dina handlingar får konsekvenser.

Det är under denna veckan som agnarna skiljs från vetet. Är du en person värd att vara medlem eller tar du en chans bara för att förstöra? Vem är du innerst inne? Show your true face. 

Förstår du nu hur vi tänker? Vi kan ta skit men vi ska inte behöva göra det. Det är en viktig skillnad. Vi tror på sidan och vi tror på dig. Lev upp till våra förväntningar, visa oss vad sidan egentligen har för medlemmar.

Vi måste utgå från att DU tar ansvar för DIG och JAG tar ansvar för MIG.

Peace, Love and Understanding.
/Acro

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela