acropol.blogg.se

Welcome... För alla er som gillade vad jag skrev i Acro says och fortfarande vill höra mina tankar om livet. Här kommer en del av de numren publiceras igen innan jag börjar skriva nytt. Enjoy!

De som inte håller med mig...

Publicerad 2013-05-22 22:48:00 i Genus,

Jag har skrivit och skrivit och argumenterat för en och samma sak: Ett jämställt samhälle. Jag har gett exempel från verkligheten, berättat om forskning och olika undersökningar. Jagh ar berättat om olika begrepp och hur de används och allt har utgått från mitt perspektiv. Allt ni läst har varit saker som jag har tyckt. Därför tänkte jag i detta nummer vända på kakan. Jag har fått en hel del kommentarer från er läsare, de flesta håller med mig men en del tycker att jag har fel. Detta nummer är dedikerat till dem och här tänker jag låta dem göra sin röst hörd. Allt som skrivs här under är direkt taget från de kommentarer jag har fått.
 
Med hen: Uppväxten blir en stor lögn
 
Det här med "hen" är ju bara för hemskt! Finns dagis där fröknarna inte säger han eller hon, hur ska då barnen kunna identifiera sig med sitt eget kön? Vad händer om en tjej och tjej blir kära och inte vet om att de inte är lika och kan ex inte få egna barn, tänk vad hemskt att få reda på en sådan sak att man inte fått veta varför man inte fått det berättat för en att man inte kan få barn om man är av samma kön, uppväxten blir ju som en stor lögn. Och att det är mer jämställd, så i helvete heller. Ska vi printa in skit i barnens huvud bara för att det är mer "jämställt" att bli identifierade som samma kön när det inte alls är så. Pah!!Och det med jämställdhet, visst löner osv kan väl vara lika men när det kommer till det här med att män är modiga och kvinnor rädda. Saken är den att männen är starkare än kvinnor generellt, och går ner i vikt snabbare för att kvinnor inte ska se ut som pinnar utan ha hull för att kunna föda barn. Och så har det varit sedan många hundratusen år tillbaka, varför försöka sig på en evolution som inte är möjlig? Och att kvinnor ska vara rädda låter som nån propaganda skit från början av 1900-talet när de hade ett annat synsätt än vad vi har idag.
 
Könen är olika!
 
Tjejer och killar, kvinnor och män är inte lika. Och kommer aldrig vara. Och att S.s har en markering vilket kön man är spelar väll ingen roll? Alltså förstår inte problemet. x)
 
Genusdiskussionen har gått för långt!
 
Är det verkligen så illa att kvinnor och män är olika? Jag tycker att den här genusdiskussionen har gått för långt. Det finns skillnader och dessa finns av en anledning.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela