acropol.blogg.se

Welcome... För alla er som gillade vad jag skrev i Acro says och fortfarande vill höra mina tankar om livet. Här kommer en del av de numren publiceras igen innan jag börjar skriva nytt. Enjoy!

Crewstrejk

Publicerad 2013-05-22 22:08:00 i Allmänt, Stallet.se,

Publicerat 120905
 
Gäller från den 16 september till den 23 september 22.00. Vi godkänner inga bilder i fototävlingen från den 13 september.
 
Ja. Vi i Crew har fått nog. Det räcker nu. Vi vill inte vara med på de här reglerna. Vi tycker inte det är schysst. 

Därför kommer vi i Crew gå ut i strejk under en vecka. Under en vecka kommer inga crewuppgifter utföras och våra stall kommer stå utan att någon loggar in, svarar på mejl och godkänner bilder.

Om ni har läst förra numret av tidningen har ni sett hur övergiven och utnyttjad jag känner mig som Crew. Hur lite stöd jag och mina kollegor har fått i vårt arbete från Egmont och hur vi har fått alldeles för stort och oöverskådligt ansvar för sidan.

En del av strejken är mot Egmont, en protest mot hur styvmoderligt vi har blivit behandlade.

En del av strejken riktas också mot er på sidan. Mot de medlemmar som har alltför lätt att säga att Crew inte gör något, att Crew inte sköter sitt jobb och de som säger att Crew är lata och inaktiva. Vi vill visa exakt hur inaktiva Crew kan bli. Hur fungerar sidan när vi inte gör vårt jobb såsom vi har gjort i så många år? 

Du kommer kanske bli ännu argare på oss nu? Du kommer kanske säga att vi bekräftar att Crew är lata och oansvariga? Du kanske förklarar att det är fel sätt vi gör det på men vi har försökt. Jag har försökt och försökt...

 Vi är också människor.

Under den vecka som Crew strejkar kommer ni med stor sannolikhet märka av märkliga tjat, folk som skriver dumma och onödiga inlägg i gnägg och ingen som gör något åt det. I chatten lär det bli tigg och spam. Utställningen är inte rättvis nu men var säker på att under den vecka som Crew strejkar kommer det bli etter värre.

Ja, jag tror att rädslan för Crew gör att folk tänker sig för en extra gång och inte börjar tjafsa och fuska hur som helst. Nu tar vi medvetet bort denna rädsla, vi tar bort oss själva och lämnar sidan åt er, ni som är medlemmar. 

En vecka senare kommer vi tillbaka till våra crew-stall, precis som vanligt och kommer sköta våra sysslor såsom vi alltid har gjort.

Gör vi fel? Regler är regler, oavsett om Crew finns eller inte. Ditt uppförande kan inte bero på om jag är online eller inte. Vi i crew har inte ansvar för vad du skriver och gör här, det ansvaret har du!

Over and Out!
/Acro
Förstår du varför vi i Crew agerar som vi gör? Är du redo att ta ditt ansvar för sidan och först och främst se på hur du handlar här? Vi ber dig att agera förnuftigt för egen del och att hjälpa och informera andra, inte att agera som självutnämnd polis. Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela