acropol.blogg.se

Welcome... För alla er som gillade vad jag skrev i Acro says och fortfarande vill höra mina tankar om livet. Här kommer en del av de numren publiceras igen innan jag börjar skriva nytt. Enjoy!

Crew väntar och jobbar...

Publicerad 2013-05-22 22:17:45 i Stallet.se,

Publicerat 121005
 
Vi gör vad vi måste för er skull!
 
"Crew får inte sluta godkänna bilder!"

Du hör ju själv hur dumt det låter. Vi är självständiga människor. Vi är fria att låta bli om vi vill. Av och till har vi rätt att ta en paus, precis som du. Det händer saker i våra liv också som kan påverka vår möjlighet att sköta vårt Crewuppdrag. Det går inte att säga att vi inte får.

Ja, jag har tagit på mig ett ansvar som crew men det var ett ansvar med ett stöd i form av trygghet och hjälp från företaget och från en person i support. Om du tar bort grunden på ett hus, hur kan du då förvänta dig att resten ska stå kvar? 

Sussie som satt i support tidigare kunde lika gärna ha tagit bort alla vi som jobbat som crew när hon slutade för man skulle kunna se det som att vi faktiskt jobbade för henne. Hon tog ansvar för vad vi gjorde och det var hon som var vår chef. Vi hjälpte support, vi var en del av supports team.
 
"Ni kommer bli kickade!"
Jaaaa? So what? Förstår inte du att vad vi i Crew gör just nu är större än dig och mig? Om villkoret för en ny support och en upprustning av sidan är att jag blir av med min crewstatus så är jag gladeligen med på dealen. Det tror jag också de flesta i gänget är helt med på också. Vad spelar det för roll att vara Crew på en döende eller död sida? Vi är här för att vi älskar sidan och vill hjälpa medlemmarna, inte för att få Crewmärket i stallet.

Vad tror du om mig egentligen? Tror du att jag tycker det är kul att göra dig ledsen och hindra ditt stall från att utvecklas? Tror du att Crewstatusen betyder mer för mig än sidans fortlevnad?
 
Ha tålamod och tro på oss!
 
Litar du på mig? 

Om du gör det, så lyssna då. Lyft blicken från dina bilder och se vad som händer utanför sidan. Två av oss i Crew försöker få ett svar av Egmont varje dag på olika sätt. Vi ringer vår kontaktperson, vi mejlar, vi ringer den svenska växeln... Vi ringer till och med till cheferna i Danmark.
 
 
Dina bilder spelar ingen roll om det inte kommer en ny support snart. Det är inte okej att driva en sida för barn utan någon som helst kontroll. Om inte Egmont har råd med en anställd support, varför har de då ens sidan?
 
 
"Men ni kan bara godkänna bilder?"
 
Ja, visst. Det kan vi såklart. Men varför? För att du vill sälja din häst? Men din häst är värdelös utan support! Ditt stall, allt ditt arbete faller utan någon som tar ansvar för sidan! Dina bilder betyder ingenting om vi inte får hjälp snart.

Om vi började godkänna bilder igen skulle lugnet i stort sett vara återställt igen. Du skulle bli lite irriterade över att någon trollade i gnägg och att någon spammade i chatten men så länge allting funkade skulle du inte bry dig. DU MÅSTE BRY DIG! Det är så. Vi är mänskliga, vi orkar inte bry oss speciellt mycket. Hela länder svälter just nu, bryr du dig? Tja... lite. Inte så mycket. Inte förrän du har bilden på det svältande barnet rakt i ansiktet. Inte förrän du aldrig får dina bilder godkända.

Vi tänker inte rädda sidan lite halvt för Egmonts skull, vi tänker rädda den helt för din skull!
 
 
Vi finns här. Egmont är längre bort...
 
 
Du vänder din irritation mot Crew för att vi är nära, för att vi finns här när det inte är vårt fel eller vårt ansvar. Titta längre upp, längre bort.

Om rektorn skulle sparka din lärare och alla elevassistenterna i klassen, vad tror du skulle hända då? Ingen lärare? Eleverna skulle börja försvinna lite hit och lite dit. Förmodligen skulle ingen fortsätta jobba i läroböckerna någon längre period. Förmodligen skulle det snart inte finnas någon klass längre... 

Crew finns kvar. Vi sitter vid våra bänkar och väntar. Vi väntar på vår lärare och vår ledare igen.
 
Vad vi fått veta...
 
Det senaste vi har hört är att Egmont håller på att anställa en ny support och det bör innebära att personen börjar jobba inom några vardagar. Det skulle innebära slutet på strejken. Men vi vill också påpeka att detta löfte inte är från oss, det är från Egmont.

Peace, Love and Understanding
/A
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela