acropol.blogg.se

Welcome... För alla er som gillade vad jag skrev i Acro says och fortfarande vill höra mina tankar om livet. Här kommer en del av de numren publiceras igen innan jag börjar skriva nytt. Enjoy!

Bedragen!

Publicerad 2013-05-22 21:47:31 i Relationer,

Jag har en pojkvän. Vi blev ihop när vi har 18 år gamla och vi har (med ett kort uppehåll) varit ihop sedan dess. Vi har bott ihop i två år nu. Jag tänkte bara berätta det.

Såhär kan en konversation eller sms-konversation emellan oss låta:
- Hej.
- Hej.
- Vad gör du?
- Inte så mycket, lyssnar på radion.
- Okej. Jag tänkte sticka till Jenna ikväll. Hon ringde och fråga om jag ville ha filmkväll med henne. Blir nog så att jag sover över. Jag kommer typ hem imorgon någon gång.
- Okej. Då käkar jag middag med Chibi då. Hejdå. Älskar dig.
- Älskar dig.

Jenna är inte min vän, det är min sambos vän. Hon är en snäll tjej, rätt tuff, men jag känner henne inte direkt. Vi har bara träffats några gånger.

Men? Är det så enkelt? Är det så banalt för mig att bara släppa iväg min pojkvän att sova över hos en tjej jag knappt känner?

Ja, det är så enkelt. Det är inte svårare än så. Jag vet vem A. kommer längta hem till, jag vet vem han aldrig skulle klara av att förlora. Jenna är hans vän och hon kan inte vara något annat för honom just nu.

Så mycket tror jag på oss. Jag tror så starkt på hans känslor för mig att det i princip inte finns något han kan göra för att göra mig svartsjuk. 

Att vara ihop innebär inte att sitta ihop. Det innebär inte att veta allt och kontrollera allt. Att vara ihop är att tro på varandra. Att tro att allt han gör, gör han för mig och allt jag gör, gör jag för honom. Han kommer aldrig vilja såra mig på riktigt och aldrig vill jag göra honom ledsen.

Glöm inte att kommentera numret här!
Det kommer såklart ske av misstag en eller annan gång, ett förfluget ord eller två men jag kan inte tänka mig att han skulle göra något som skulle framkalla svartsjuka.

Hur han tänker? På samma sätt. Om jag sitter inkrupen mellan G och S i soffan och skojar med dem, inte är det något han bryr sig om. Han vet att de är som min bröder, de är mina vapendragare och kamrater men ingen är som A.

2008 var jag på en vandring i Kroatien. Den gjorde jag med John. Det var jag och John som vandrade tillsammans i 3 veckor. Vi gick tillsammans, åt tillsammans och sov tillsammans i samma lilla tält eller delade en dubbelsäng. Avundsjuka? Nej... John är min färdkamrat. A. är han som äger mitt hjärta.

Jag skulle aldrig kunna leva med någon som var svartsjuk och som försökte kontrollera mig. Det är självklart att meddela var man ska och när man kommer hem, men att bli förhörd om det, det är främmande för mig. Våga tro på din partner och släpp taget. Genom att släppa fågeln fri kommer den frivilligt tillbaka till dig. Kärlek är generös och trofast. Låt den vara så.

Åh... Du funderar över titeln? Var otroheten är? Var är tårarna, förbannelserna och ederna? Var är svinet och var är slampan han var otrogen med? Nejnej... Något sådant hittar du inte här.

Har du inte förstått ännu? Det är du som är bedragen. Det är du som trodde att du skulle få läsa om snyftiga historier och hjärtsorg. Det är inte så livet är. För det mesta är livet bra. För det mesta är allting precis som vanligt. Tro inte på allt dramatiskt du läser om, det du får veta är kanske 1% av vad livet vanligtvis är.

Så. Dagens sanning: Livet är bra.

/Acro-full-of-faith

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela