acropol.blogg.se

Welcome... För alla er som gillade vad jag skrev i Acro says och fortfarande vill höra mina tankar om livet. Här kommer en del av de numren publiceras igen innan jag börjar skriva nytt. Enjoy!

Att vara kär i kärleken

Publicerad 2013-05-04 22:12:00 i Allmänt, Relationer,

"Gahh! Panik! Jag är 15 år och har aldrig blivit kysst!"
 
"OMG! Jag är snart 16 och har aldrig haft en pojkvän! Är jag onormal?"

Ehm... Nej? Men tänk själv, hur många finner kärlek när de är 15 år? Det är inte så många. Vissa finner någon de är förälskade i och det är bra, bra för dem. Kanske en eller två finner sann kärlek. Ni andra... Ni får vänta. Det är inte onormalt. 

Jag var 18 år när jag träffade min sambo. Min lillasyster Chinea var 18 när hon träffade sin pojkvän. Min bästa vän var 23 när hon hittade någon hon tyckte tillräckligt mycket om. Är det något fel på oss? Nej, vi är helt normala.

När du nu sitter här och slår på dig själv och tänker fula, äckliga tankar om dig själv så ta en paus... Tänk på varför du vill ha någon att vara tillsammans med. Är det för att alla andra har det? Är det kanske så att du är mer förälskad i förälskelsen än i pojken? Är det mer frestande att vara tillsammans med någon än att vara tillsammans med just den här killen?

Bli inte ihop bara för att andra säjer att ni skulle vara söta ihop. Bli inte ihop med någon bara för att alla dina vänner har pojk- och flickvänner. Bli inte ihop med någon bara för att du vill bli kysst. Bli ihop med någon för att den personen är rätt för dig, bli ihop när du möter en person som får hela ditt huvud att snurra!

Ja, det är mysigt att ha någon. Det säjer jag inte emot. Jag älskar honom och att alltid ha någon att prata med, vi gör saker tillsammans och jag kan ringa vilken tid på dygnet det än är. Men... 

Jag är komplett i mig. Jag är hel i mig själv. Jag behöver inte min pojkvän för att bli en sammansatt person. Att förlora honom nu skulle bli svårt, nästan omöjligt men ändå... Jag er mig själv nog, när jag är singel behöver jag inte någon annan än mig själv å mina vänner. 

Så. Snälla du, hör på mina råd. Du är inte onormal, du är precis som alla andra tonåringar, rädd och osäker. Du er precis lika vacker och bra som alla andra människor runt omkring dig. Och: Kärleken kommer till dig och. Du behöver inte springa och leta efter den. Den kommer snart till dig. Var bara beredd att välkomna den när den väl är där.
 
/Eder Acro

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela